Rozwój mowy - etap samoistnej mowy dziecięcej - Logopeda i Neurologopeda Łódź | LogopedyczneSOS - Joanna Muzykiewicz

Rozwój mowy – etap samoistnej mowy dziecięcej

Swoista mowa dziecięca skupia się głównie na wzbogaceniu słownika biernego i czynnego dziecka, rozwijaniu zdań jeszcze bardziej złożonych oraz następuje kolejny rozwój artykulacji.

Ciekawostka 
Ale to również czas kiedy dorośli muszą zwracać uwagę, co mówią, o kim mówią i do kogo mówią…

W swoistej mowie dziecka zauważymy:

  1. wypowiedzi bardziej złożone i coraz dłuższe,
  2. umiejętne nazywanie zależności przyczynowo-skutkowych,
  3. oddzielenie reakcji czasowych,
  4. pamięć sekwencyjną i symultaniczną,
  5. kształtowanie postaw społecznych,
  6. gotowość podejmowania dialogu.

Swoista mowa dziecięca to aktywny czas poznawania i odkrywania, ale to również aktywny czas PYTAŃ – Dlaczego? Znacie to?
Śmie twierdzić, że to jedno z ważniejszych pytań w rozwoju dziecka, które wpływa na jego rozwój poznawczy, ale też spełnia funkcję: dociekania, dostrzegania, odkrywania, zauważania, reakcji, zależności, praw i obowiązków otaczającego nas świata.

Zapamiętaj!
Nie zbywaj dziecka, tylko traktuj je, jak partnera do komunikacji i odpowiadaj mu na wszystkie pytania: dlaczego? Po co? Jak? Jaki? Jakie? Gdzie? Kto? Co? Kiedy? Ile? I wiele innych….
Jesteś dla dziecka najważniejszą osobą, jesteś jego autorytetem, który wie wszystko najlepiej.

Odpowiadając mu pobudzasz jego ciekawość, poszerzasz jego horyzonty, wzbogacasz zasób słownika biernego i czynnego oraz rozwijasz kompetencje językowe.

Zapamiętaj!

Nasze odpowiedzi są zapalnikiem ciekawości i potrzeby poznawania świata przez dziecko.

0 0 votes
Twoja ocena
Powiadom mnie
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Twój koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0